Friday, December 18, 2009

Sudah mahu ke penghujung


Cuti sem semakin berakhir.. aku bakal pulang ke kampusku semula, mula sem baru.
baru semalam aku periksa keputusan peperiksaan sem1 aku.
hasilnya, ok. dengan usaha aku yang tidak kuat sepanjang sem lepas, aku kira keputusan ini memang sangat patut aku syukuri.
Alhamdulillah... aku bertekad untuk tingkatkan lagi pointer di sem hadapan.
hidup kan perlu maju ke hadapan. =]

sepanjang cuti, tak banyak perkara yang aku buat.
bekerja separuh masa jauh sekali.
keluar berjalan-jalan, tidak pada kali ini.
aku hanya keluar pada hari raya haji tempoh hari. itupun ke Gombak, rumah saudara-mara.
yang selebihnya hanya di kawasan yang dekat-dekat sahaja, itupun sebab aku temankan ummi.

aku fikir cuti ini mahu ketemu sama nadia di Shah Alam, tapi tak kesampaian juga.
dah terlalu lama tak bertentang mata dengan gadis yang seorang ni huhu
.
(dalam erti kata lain, aku rindu mahu jumpa sama dia)

Oh, aku tak berjumpa kawan-kawan sekolahku cuti ini, kecuali hari itu,waktu awal cuti sem dahulu. aku diajak berjumpa di kfc batang kali. ada izzati, fazlyn dan juga hani.
duduk di tingkat atas, kami terjumpa tat yap, dia duduk di meja berdekatan kami.
(meng'on9', seperti zatie
)

berbual ringkas sahaja.. dia kini bekerja di KLCC. kami terjumpa juga laili di sana. tak dapat berbual-bual panjang dengan dia, kerana dia di dalam waktu kerja ketika itu. apabila ditanya bila dia mahu buat kenduri, dia bilang dia akan beritahu kami-kami nanti.
dia sudah punya tunang.. mungkin laili adalah orang pertama yang menamatkan zaman bujangnya dahulu. mungkin.
hehe.

itu sahaja. tidak ada yang menarik sangat kecuali pada hari lahirku..
oh! mungkin ada. ya ada. aku lepaskan rindu aku pada kuali dan senduk.
hehehe.
aku belajar memasak lagi. kadang kala aku yang memasak di rumah, kerana ummi tidak berapa elok kakinya, dia tidak mampu berdiri lama-lama.
sedap atau tidak, kami telankan sahaja haha.
rezeki sudah ada, ambil sajalah. =]


belajar memasak dari internet dirasakan mudah.
mudah kerana resepinya nampak simple.
mudah kerana cara-caranya nampak ringan.
cuba resepi pun dengan senang hati.
tapi, dari segi teknik, ia tidak senang.
kadang kala rupa hidangan tidak menjadi sangat,
walaupun rasanya boleh dikatakan ok.

alah, mana nak sama belajar teori dan praktikal kan?
aku ada buat puding caramel hari itu. rasanya menjadi, tapi bentuknya.... T_T
(nasib baik rasanya tak lain, habis juga dimakan satu keluarga fuhh)
sebagai kesimpulan, memasak itu memang seronok, dan aku suka.
(walaupun aku tak mahir dan tahu sangat sedikit resepi hehe)

cemburunya pada akak sepupuku. hostel dia dilengkapi dapur. dia boleh memasak jika dia mahu.
kolej aku nak masak pun kena curi-curi.. itupun memasak menggunakan rice cooker
.
aku dapat rasakan aku bakal rindu dapur lagi sem depan (tambah2 bila poket sedang kering huhu)

heh..semangat untuk sem baru belum cukup..
aku harap aku mampu lakukan segala tugasan yang aku bakal terima dengan baik..
tekanan pastinya akan berkawan dengan aku nanti,
muka ketat aku sudah tentu akan menjelma lagi haha
..aku pasti tentang itu.
selamat tabah untuk aku.. dan juga mereka2 yang seangkatan denganku.

mari kita senyum selalu. baru bikin hati senang. =]



2 comments:

  1. 1 step forward..
    dah pndai masak..=')

    ReplyDelete
  2. yeah, tp xpandai mane pn..
    nasi ayam xlps lg =]

    ReplyDelete