Thursday, November 4, 2010

bakal kembara sebentar

berdiri dan berjalan
toleh dan lihat
diam,bisu

masa,
bergerak perlahan.
walhal cepat

berdiri dan berjalan
toleh dan  lihat
sekali lagi, diam dan bisu

sedut nafas
urghhhh. sakitnya.

tekap dada.
ahhh, tajamnya.
tajamnya sembilu

 hati,
tegar  kamu.
menggendang aku dengan tusukan tajam.

darah,
likat ia  mengalir,
perlahan ia bergerak

arghhhh.

tak berhenti kamu menggendang.
mengasak dan menggendang lagi

baik,
hati,
lihat tangan aku.
nampak apa aku pegang?

bendera putih.



memang tak betah.
memang tak betah  hilang dia.

baik,
wahai hati
kamu lihat pula seluruh aku.

sudah siap seringkasnya.
sudah sedia.

sedia untuk jalan seorang lagi,
kosongkan minda,
hilang sebentar.
relakan aja ke mana rentak kaki.
aku tak peduli.

aku cuma mahu
sambil seret bendera putih

berdiri dan berjalan
toleh dan lihat
diam,bisu.





2 comments:

  1. tolonglah.aku..nak ikut.
    bezanya aku dengan kau,
    aku ada..6 bendera putih..
    ya, diseret.

    tolong, bawa aku sekali.

    ReplyDelete
  2. mari, jom sama2,

    berdiri dan berjalan
    toleh dan lihat
    diam,bisu.

    ReplyDelete