Sunday, January 24, 2010

pagi tadi

pagi2 sudah bangun pukul5.
bergerak ke bangi.
beb aku xmandi dan xgosok gigi lagi waktu itu.

sampai di varsiti ku,
aku terus tukar baju dan hanya gosok gigi.
peace.

aku pohon ayahanda dan bondaku untuk hantarkan ku ke stadium universiti.
sampai di sana aku diberi makanan oleh si kembar za.
makanan yang diberi oleh pihak kolej untuk mereka.
aku habiskan.
mereka sudah makan di rumah sebelum ke sini.

dengan tidak bersedianya mental,
aku lari.
Larian 1 Malaysia UKM 2010.
5km untuk mahasiswi dan lelaki veteran.

ada wartawan2 yang membuat liputan di situ.
banyak juga yang memegang kamera.
aku perasan satu van yang tertera bernama tv di badannya.
i wonder, was my picture is taken? :D


ampunn aku rasa hampir pitam,
tekak aku benar2 kering.. dari pagi aku tidak minum air.
sudah lama tidak lari jauh begitu,
sudah lama tidak bersukan begitu.
kali terakhir pun adalah waktu larian kakom di matrik dulu.
aku sangat rindu untuk berpeluh sebegitu.
petang2 tiada senaman, aku tidak suka keadaan begitu.
bagi aku berpeluh menyihatkan badan dan otak.
stamina juga meningkat.
sudah lama berhajat untuk membeli raket dan shuttlecock,
supaya bisa aku ber-badminton di gelanggang blog perempuan.sebelah blok B (aku blok A).
moga2 aku bisa beli, dan moga2 punya rakan untuk bermain dengan aku.

yahh balik hampir pukul 12.
pukul 12 sudah terlelap, penat semalam masih berbaki.
terjaga pukul3 lebih.
selepas solat berladang pula.
memang aku semakin mahu majukan ladang aku itu.
sedang kumpul duit untuk itu. (harap kamu faham ladang apa yang aku omongkan :p )

sekarang sudah hampir pukul7.waktu begini baru aku berhajat mahu mandi.
yahh aku rasa badan aku tidak busuk, biasa2 aja,
kerana peluh2 yang keluar tadi menyejukkan badan aku.
(anak dara apa ini).

malam pukul9 aku akan berkawad.. dijangka penutupan sukem 8hb.
jadi sudah perlu latihan semula.
felo sukan bilang, minggu depan kita semua akan all out.
yahh..kolej kami mesti buat yang terbaik!


coretan yang spontan sahaja.. aku mahu update cerita aku nanti.
out.++
tidak sempat jalan2 di blog lain.

suckkkss. tutor kimia yang akan kena hantar esok tidak sudah lagi.
ada 6 soalan. soalan 1 sahaja sudah punya 27 sub-soalan.
aku akan buat all out malam ini dan esok tgh hari selepas kelas pengurusan emosi, sebelum titas.
good luck.


aku pergi mandi dahulu, peace. ;p

3 comments:

  1. kau skrg slalu wat keje last minute utk kimia kan.

    ReplyDelete
  2. dont know how to say..
    xbz tp bnyk perkara nk settle dlm masa terdekat.
    skrg da kurang..

    ReplyDelete